happy

Trotsar vintern med skinnjackan på, får springa in igen och hämta en halsduk, man vill ju inte dö. Dagen rullar på som vanligt innanför skolans dörrar. Klockan blir ett och skolan är slut. Hemma väntar en hög med böcker som väger mer än mig. Öppnar dörren och går ut. Genast sprider sig ett ostoppbart leende över mina läppar, när jag tar steget ut i skuggan och in i solen. Att temperaturen bara ligger på 3 plus grader spelar ingen roll, nu jävlar. Dripp dropp, det tunga täcket av snö som täckt världen för allt för lång tid håller på att försvinna. Med lätta steg går jag mot spårvagnen, fortfarande med ett leende som smyckar mitt vinterbleka ansikte. Väskan som förrut vägde ton, är nu lätt som en fjäder. I hörlurarna spelas Miley Cirus, och nu är det faktiskt okej. Jag har vårkänslor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0